torsdag den 15. august 2013

Hurtig overnatning

Ud i det fri, ja det ka' vi li'!


Kæresten skulle arbejde, hvilket gav anledning til at snuppe en hurtig overnatning ved det lokale vand, stængerne var smidt i suppen omkring kl. 20, og herefter var det bare ren idyl. Klokken 02, blev jeg vækket af enkelte bips fra den midterste bidmelder, tænkte "liner" men det blev ved med 5-10 sekunders mellemrum, så jeg var sikker på det var brasen, men da jeg kom ud af posen, var der allerede godt flex på stangspidsen og der var fast fisk! Vægten smuttede op på flotte 5,2 kg. Lækkert!

Efter at have genkastet var det tilbage i posen, indtil jeg blev vækket af de første solstråler igennem dørens myggenet, mobilen afslørede 5.45 - Lidt tidligt at stå op, men efter hurtige overvejelser valgte jeg af genkaste alle stængerne, eftersom at der havde været enkelte blips på den venstre stang i løbet af natten, og den midterste jo var blevet kastet ud i mørke efter skælleren.
Ny RS1 og hvid gummimajs blev påsat, og herefter en lille PVA bag med pellets og enkelte 10mm "The source". Efter at være kommet tilbage i posen, gik der blev 15 minutter inden den højre stang brændte af, og selve stangen blev revet af melderen inden jeg nåede stangen, det voldsomme take resulterede i en lille flot skæller på omkring 2 kg. Hyggeligt. Ud med stangen igen, og i posen. Omkring klokken 7, var det så tid til at den sidste stang, den højre også skulle give fisk. En mørk skæller med bronze nuancer var på måtten, og jeg måtte sande at være tilfreds!

I ønskes flex' på klingen herfra!

Mikkel :-)

Ingen kommentarer: